כשמדובר בסוג שמן המנוע שבו אתה משתמש ברכב שלך, יש לך אפשרויות רבות. בהתחשב במגוון סוגי הנפט השונים הקיימים כיום בשוק, בחירת השמן המתאים למכונית יכולה להיראות כמשימה מרתיעה.
כאן
לעתים קרובות קניית שמן מנוע יכולה להיות מבלבלת – יש הרבה שמני מנוע שונים עם אותיות שונות. בין אם אתם קונים בחנות נפט מקומית או בחנות גדולה כמו וול-מארט, המינוח הזה מתקיים. שמן משומש הוא ששמו מרמז כי נעשה שימוש בשמן על בסיס נפט או סינתטי, אך הוא למעשה לא.
ישנם חומרים שונים המורכבים משמן בסיס מחוזק, כמו בנזין, סולר או בנזין – כגון שמנים. לדוגמא, ישנם שמני מנוע אירופאיים המיועדים לשימוש במכוניות מירוץ ומנועי מירוץ, כמו גם שמני מנוע לאופנועים.
בקצה השני של הספקטרום ישנם שמני מנוע סינתטיים
אשר מטופלים במיוחד בכדי להיפטר מזיהום, ושמנים מנועיים בעלי ביצועים גבוהים, המתאימים הרבה יותר למכוניות. שמן מנוע סינטטי מנוסח בדרך כלל עם תוספים חזקים, ובאופן כללי שמנים סינתטיים בעלי ביצועים טובים יותר בטמפרטורות גבוהות ונמוכות.
לדוגמא
שמן 5W / 30 יכול לזרום בטמפרטורה מקסימלית של 1,000 מעלות צלזיוס בזמן שהמנוע מתחמם ואילו שמן סינטטי לא יכול. אם יש לך חנות שתחליף את השמן עבורך, וודא שצמיגות השמן ודירוג השירות מופיעים בקבלה שלך. בנוסף להחלפת השמן במומלץ, חשוב לעמוד בקצב התחזוקה השוטף של הרכב ולהשתמש באותו שמן כמו לכל חלק אחר ברכב, כמו למשל המנוע. ישנם גורמים אמיתיים שקובעים מתי החלפות שמן מתאימות, כולל כמה זמן המנוע שלך יפעל בטמפרטורות גבוהות, כמה קשה הוא יעבוד והאם צבעת או לא. בין אם אתה מכונית נוסעים ובין אם אתה מכונית מסחרית מונעת דיזל מן המניין, תעריך את היכולת של שמן מנוע לרכב לשמור על מנוע פועל לפרקי זמן ארוכים תוך הארכת הזמן בין החלפת הנפט בבטחה.
תנאי הפעלה קשים דורשים יותר משמן מנוע ושמן מנוע, ושמן סינתטי יכול לספק את ההגנה הדרושה לך. שמן סינטטי עובד הכי טוב בתנאים קשים, אך הביקוש לתנאי הפעלה קשים דורש יותר משמני המנוע או המנוע.
עם זאת, חשוב לזכור ששמן המנוע היקר ביותר אינו בהכרח הטוב ביותר עבור מכוניתך.
שמן לא סינתטי
הוא גרסה סינתטית שתוכננה להיות בעלת פחות זיהומים, וזה לא רע לרכב שלך. זה כמו שמן מנוע קונבנציונאלי, אבל זה יכול להיות קצת יותר יקר משמן קונבנציונאלי ועלול לפגוע במנוע אם תשלים אותו עם חלק ממנו. למעשה, שמנים סינתטיים למחצה זהים לשמני מנוע מבוססי נפט כמו בנזין וסולר. בטנר אומר שהם תואמים לחלוטין, אם כי הם שונים משמנים מבוססי נפט.
כאשר שמן המנוע עושה את עבודתו, הוא משמן את כל חלקי המנוע ושומר עליו דומם, וכאשר הוא מסיים את עבודתו, הוא שומר על שקט המנוע ומשמן את כל חלקיו. כאשר שמן המנוע מבצע את עבודתו, הוא משמן את החלקים בשמן המנוע
שמן המנוע משמן את החלקים הנעים הרבים של המנוע
מונע נזק ושומר על המנוע פועל בצורה חלקה. החלפת שמן מנוע בזמן והחלפת מסנן יכולה להסיר חלקיקים ולכלוך מזיקים מהמנועים לפני שהם גורמים נזק. בעת החלפת שמן, עליך להשתמש בשטיפת שמן להחלפת השמן של ברימן במקום פשוט להוסיף אותו לשמן שלך מיד לאחר החלפת השמן.
סרט דק של שמן מנוע חדש מוחל על האטם של מסנן השמן החדש ואז מסתובב במקום
במנועי רכב מודרניים, משאבת השמן מוציאה שמן מבור השמן ומעבירה אותו דרך פילטר שמן לגלריית שמן שם היא משמנת את המסבים העיקריים המחזיקים את גל הארכובה בתא הראשי ואת מיסבי גל הזיזים המפעילים את השסתומים.
שמן מנועי עדיין מורכב מנפט – שמן מנועי ותוספים; עם זאת, האיכות השתפרה באופן דרמטי ותהליך הייצור מורכב בהרבה. כמה יצרנים משתמשים בזה בכדי לספק שמן סינטטי להארכת מרווחי החלפת השמן ולהארכת חיי המנוע ולהארכת חיי המנוע.
בדרך כלל, אתה יכול לצפות לשלם בין 20 $ ל 40 $ עבור החלפת שמן אם אתה משתמש בשמן סינטטי, תלוי בכמות שהרכב שלך צורך. נתון שני גבוה הוא טוב, אך השמן חייב להיות חזק כדי לשרוד אלפי קילומטרים לפני החלפת הנפט הבא.
באופן כללי
עליך לעמוד במרווחי החלפת השמן המומלצים על ידי יצרנית הרכב שלך, אך להתאים את המרווח האישי שלך בהתאם למספר גורמים, כולל תדירות הנסיעה שלך, איזה סוג שמן אתה משתמש, בן כמה המנוע שלך כמה זמן נהגת. התוצאות הטובות ביותר מושגות על ידי שימוש בסוג שמן העומד או עולה על מפרט היצרן עבור המנועים שלך, ללא קשר למותג, ובעקבות לוח זמנים מדויק להחלפת שמן ומסנן. אם שמן המנוע שלך אינו מגיע לתכולת השמן המרבית שלו, יש להחליף אותו בהקדם האפשרי.
כותב על עולם הרכב ובכלל – הנושאים שאני כותב עליהם הם כלליים מאוד, לכן אין להתייחס אליהם כאל המלצה או ייעוץ ואין לנקוט בפעולה כלשהי מבלי להתייעץ בצורה פרטנית עם מומחה