פיאט קרייזלר מכוניות (FCA) היא אחת מחברות הרכב הגדולות בעולם עם רקורד ארוך, אך התוכניות הטובות ביותר לא תמיד מסתדרות כצפוי. פיאט עצמה נשפטה כמעורבת מבחינת אמינות, ומספר אנליסטים הטילו ספק בכדאיותה לטווח הארוך של חברת האם שלה, המכונה כיום פיאט קרייזלר רכב.
אסטרטגים של פיאט קרייזלר, ובראשם ראש המייסד שלה סרג'יו מרצ'יון, הכירו בהצלחת האסטרטגיה שלהם ומקווים לחזור עליה. הם התווה אסטרטגיה שהפחיתה את פיאט, אם בכלל, לשלושה דגמים בלבד: פיאט 500, קרייזלר 300 וג'יפ רנגייד.
בשנים 2005-31 חיזר פיאט אחר פורד והקים את TATA Motors בהודו, שהופסק מאוחר יותר, ואת Chery Motors של סין (שלא נסגרה). פיאט חזרה לסין בשנת 2009 והקימה מיזם משותף עם GAC בשנת 2010, אך מאז חיזרה אחר פורד, הפעם כשותפה בשותפות פורד-קרייזלר.
בית המשפט העליון הודיע ב -10 ביוני כי פיאט כפופה כעת לתקנות נגד הלבנת הון של מינהל המזון והתרופות האמריקני
לאחר חודשים של מאבק להציג פניית פרסה לממשלת ארה"ב, קרייזלר הסכים להשתלט על החברה, שהשתלטה עליה על ידי יצרנית הרכב האיטלקית פיאט בשנת 2011. באותה שנה הוקמה פיאט קרייזלר מכוניות, חברה בת של חברת פיאט קרייזלר. פיאט, הקימה מפעל חדש בפוקיפסי, ניו יורק. המספר 16, שהיה אז בבעלות פיאט, היווה סימן של הכרה ופיאט היא כיום אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, עם ייצור של יותר מ -1.5 מיליון רכבים.
בשנת 1959 אושרה הקמת מפעל רכב בקאסרוס ובשנות השישים הוצגו מכוניות הנוסעים הראשונות של פיאט המיוצרות בארגנטינה
באוקטובר 1984 הציגה פיאט אוטומוביל את פיאט אונו, שהמשיכה להיות מיוצרת במפעל מרבלה והפיקה בסך הכל 1.5 מיליון כלי רכב בשנת הייצור הראשונה שלה. ייצור הדגמים מבוססי פיאט נמשך עד שנת 1998, אז נפתח המפעל השני באותה עיר כמו פיאט המקורית במרבלה. שמה של פיאט מילה שונה לפיאט פאליו, מכונית ברמה עולמית שיצאה לייצור בשנת 1996 ונכנסה לייצור בשנת 1999.
בשנת 2008 השקיעה פיאט כסף חדש בבניית מפעל חדש בזסטאבה
פולין. , המפעל השני של קבוצת פיאט אוטומוביל. בשנות השבעים ייצרה זסטסבה את דגמי פיאט הראשונים, שרובם הורכבו בפולין; הייצור הסתיים בשנת 1978 עם הכנסת כלכלת שוק פתוחה. גרסה מקומית של פיאט 128, ה- UMC פיאט -128, החלה בייצור בשנת 1973, ופיאט החלה בייצור דגם הייצור ההמוני הראשון שלה באיטליה בשנת 1975. מכונית איטלקית, אך אין מידע: פיאט הכניסה את מכונית הייצור הראשונה אי פעם ייצור בארגנטינה בשנת 1976, בסך הכל 1.5 מיליון מכוניות.
מבחינה ויזואלית זהה לפיאט 125, אך משתמש במכונאות פיאט ישנות יותר משנות השישים. היא מבוססת על פיאט 127 משנת 1971, שהייתה דגם הסדרה הראשון של קבוצת פיאט אוטומוביל החדשה עד שהוחלפה על ידי פיאט אונו בשנת 1983.
פיאט משכה את רישיונה בשנת 1982 ומאז ייצרה רק את דגמי פולסקי פיאט 125P
פולונז ופיאט אונו בפולין. בשנת 1992 פיאט הקימה מיזם משותף עם פיאט אוטו פולין, אשר נקרא פיאט – אוטו – פולין בשנת 1993. תג ה- SFSO הוחזר מחדש בשנת 1994, למעט פיאט 125 פולסקי, ששרד עד 1991, ואילו הייצור של פול onez היה הופסק בשנת 2002.
מספר מיזמים משותפים הוקמו עם ג'נרל מוטורס
ואז GM רכשה 20% מפיאט, בעוד פיאט רכשה 6% מ GM. מפעל קורדובה של פיאט היה הראשון בספרד מאז 1954, אז נכנס למיזם משותף לייצור טרקטורים. בשנת 1976 הופקו יותר מ -10,000 יחידות במפעל הרכב פיאט בבתים. במהלך השנים רכשה פיאט יצרניות רכב רבות אחרות: בשנת 1968 לנצ'יה, 1969 בעלת מניות פרארי, בשנת 1993 מזראטי, בשנת 1986 אלפא רומיאו הוחלפה על ידי ממשלת איטליה ובשנת 2014 חברת קרייזלר גרופ הפכה לבעלים המלא.
טורו אסיקורציוני כבר מזמן היה חלק מקבוצת פיאט, אך בשנת 2003 פיאט נטשה את עסקי הביטוח שלה, שפעלה בתור טורו אסיסיו, עבור קבוצת DeAgostini. הוא השתלט על ענקית הביטוח Assurance Generali בשנת 2010 ועל חברת האם של פיאט קרייזלר גרופ LLC בשנת 2011.
כותב על עולם הרכב ובכלל – הנושאים שאני כותב עליהם הם כלליים מאוד, לכן אין להתייחס אליהם כאל המלצה או ייעוץ ואין לנקוט בפעולה כלשהי מבלי להתייעץ בצורה פרטנית עם מומחה