חשמל רכב

0 Comments

Wash Car Protect Garage Cleaning  - peeonelove / Pixabay

לטיפול במוסך פיאט ניתן להתקשר עכשיו:
03-3741146

לחילופין, ניתן ללחוץ כאן כדי לקבוע תור לטיפול במוסך

רכבים חשמליים היברידיים פלאג-אין (PHEV) הם שילוב של רכבי בנזין וחשמל וטווחם של עד 160 ק"מ בטעינה אחת. מכונית חשמלית (EV) היא רכב היברידי עם מנוע חשמלי וסוללה. בעוד שלמכוניות חשמליות יש מנועים חשמליים וסוללות, היברידיות פועלות על דלק משולב או על חשמל.

במערב התיכון ובדרום, שם הפחם מהווה את רוב ייצור החשמל, ההיברידיות מייצרות פחות CO2 מאשר מכוניות חשמליות. זיווין מסכם: "אנו מייצרים יותר פחמן דו חמצני מאשר גז בארצות הברית – מכוניות מונעות בנזין, אך באזורים נבחרים המסתמכים פחות על פחם.

בעוד טעינת סוללות יכולה להגביר את הזיהום מתחנות הכוח, הפליטה הכוללת של נהיגה ברכב חשמלי נמוכה יותר ממכונית בנזין מכיוון שחשמל נוצר ממקורות אנרגיה מתחדשים כמו רוח. בצרפת, שמקבלת את מרבית החשמל מכוח גרעיני, פליטת מחזור החיים מכלי רכב חשמליים נמוכה בהרבה, על פי זיווין.

אמנם יש מקום לשיפור, אך מכוניות חשמליות נחשבות גם לידידותיות יותר לסביבה – ידידותיות יותר לסביבה מאשר מכוניות דלק מאובנים מסורתיות במחזור חייהן – מכיוון שהן יעילות יותר, חסכוניות יותר בדלק ופועלות חשמל נקי יותר. במדינות כמו ארצות הברית, בהן תנופת הגז הטבעי סייעה להפחתת פליטות מתחום החשמל, היתרונות האקלימיים האפשריים של כלי רכב חשמליים תלוי באופן נרחב תלוי מאיפה החשמל. מכוניות חשמליות עשויות לעזור למדינה להילחם בשינויי אקלים, אך זה תלוי בניקיון תמהיל החשמל שלה.

נראה ברור שמכוניות חשמליות מייצרות פחות פליטת פחמן דו חמצני בגלל האופן שבו מייצרים חשמל, אך ראוי לציין כי יש להם מבקרים שדוחפים את קו הביקורת הזה. מבקרי הרכבים החשמליים ניסו לטעון שכל החשמל שהם צורכים מגיע מתחנות כוח פחמיות, ובכך רומז (או טוען ישירות) שהם טובים יותר מכלי רכב המונעים בגז, תוך שהם קושרים אותם למקור חשמל מלוכלך. מצאנו שרכב חשמלי המופעל על ידי הרשת האמריקאית ייצר יותר פחמן דו חמצני (CO2) לקילוואט שעה מאשר רכב דלק.

עם משך זמן משוער של 15 שנים, דרישת החשמל למכונית חשמלית המופעלת באמצעות מצבר היא בערך זו של רכב בעירה פנימית המונע על ידי בנזין, סולר, גז טבעי או שילוב של שניהם. בעלות של 11 סנט לקילוואט שעה, טעינת רכב חשמלי בטווח של 70 מייל (עם סוללה מדוללת לחלוטין של 24 קילוואט) עולה 2.64 דולר כדי להגיע לטעינה מלאה.

כלי רכב חשמליים נוכחיים יכולים לנסוע כ -250 מייל בתשלום, אם כי ישנם כאלה, כמו טסלס, שיכולים לעבור 350 מיילים ללא תשלום. אדם שמטען מכונית חשמלית באורך של כ -100 מיילים על הכביש יכול לצרוך כמות זהה של אנרגיה בערך כמו שהבית הממוצע בארה"ב צורך ביום אחד בלבד. כדי לשלם את החוב הירוק ולייצר מספיק חשמל בכדי לנהוג ברכב מונע בנזין למשך שארית חייו, אדם שמוטל על טווח מכוניות חשמליות באורך של 100 מייל יוצא באופן שוטף משקע גרמני ונדרש רק 1.5 קילוואט שעות (קוט"ש) חשמל ביום לנהיגה. —- מכיוון שמכוניות חשמליות דורשות יותר כוח, מקורות אלה יגדלו ככל שתחנות הכוח נשלטות בצורה הדוקה יותר ושירותי חשמל עוברים למקורות פחות מזהמים כגון שמש. ברגע שעלות רכב חשמלי שווה או נמוכה מזו של רכב קיים, ההחלטה להשתמש בכונן חשמלי ברורה מאליה. זו הזדמנות נהדרת לחסוך כסף ולתרום לסביבה בריאה ויציבה.

באופן כללי, עולה פחות תפעול ותחזוקה של מכונית חשמלית מאשר דגם מקביל עם מנוע בעירה פנימית. עלות טעינת רכבים חשמליים משתנה בהתאם לגודל הסוללה, סוג תחנת הכוח וגורמים אחרים, אך נהגי רכבים חשמליים משלמים פחות בממוצע מרכבי בנזין דומים. הרבה יותר קל לתחזק ולהפעיל רכבים חשמליים מאשר מכוניות מונעות בגז מכיוון שאין להם הרבה רכיבים שזקוקים להחלפה או לתחזוקה. כמעט בכל היבט שחשוב, רכבים חשמליים עולים פחות משמעותית לקילומטר להפעלה ותחזוקה מאשר מכוניות בנזין.

אם אתה נוהג ברכב חשמלי שמשתמש בחשמל רב, אתה רוצה לוודא שאתה מקבל את המחיר הטוב ביותר האפשרי. מכוניות חשמליות דורשות לעתים כמויות עצומות של טעינה כדי לתפקד כראוי, מה שאולי לא בא לידי ביטוי מספיק בחשבון החשמל החודשי. לחלק מהמכוניות החשמליות הטעינה של 120 וולט עד 16 שעות לפני שהסוללה מתרוקנת במלואה.

טעינת רכב חשמלי בבית (בתנאי שיש לך מוסך עם גישה לרשת החשמל) היא הדרך הנפוצה ביותר לנהיגה. הסוללה מאחסנת את החשמל שמייצר אלטרנטור הרכב ומפיצה אותו לרכבכם באמצעות מה שמכונה מעגלי עזר, כולל התאורה. עם זאת, עבור רוב הנהגים, טעינת המכונית החשמלית בבית תספק את האנרגיה הדרושה לנסיעה יומית. לבעלי רכבים חשמליים יש בדרך כלל שקע שאליו הם יכולים לחבר סוג מטען, כמו ספק כוח או מארז מצברים.