בלמים לרכב

דובס צמיגים ומרכזי רכב עובדים על מערכות בלימה למכוניות כבר למעלה מ -40 שנה ומהנדסי הבלימה המוסמכים שלהם ידועים בשם "בלמי AZ".

בלמי דיסק של קליבלנד Machine & Screw Co.

שם רפידת הבלם של קליפר נלכדת על ידי רוטור הדיסק. כאשר לגלגל יש בלם תוף, נוזל הבלמים נכנס לבוכנות הגליל שלו, מה שמפעיל את הבוכנה שנכנסת לתוף. הקליפרים מכילים שניים או יותר בוכנות כאלה, כך שהלחץ מופץ באופן שווה על הדיסק. כדי להתחיל כראוי כשמשחררים את דוושת הבלם, יש לשחרר כראוי את כל רפידות הבלם ולשים את כל הבוכנות למקומן.

בנוסף

רפידות בלמים אורגניות נוטות להיות שקטות ואינן מאמצות רבות על הרוטור, וזה יתרון מכיוון שניתן לתקן או להחליף דיסקי בלמים ביוקר אם הם נפגעים. אתה יכול לחסוך כסף על ידי החלפת נוזל הבלמים בהתאם לתזמון התחזוקה של מכוניתך, אחרת אתה עלול לפגוע ברוטור וגם בתוף הבלמים. כדאי לשים לב לבלמים על ידי בדיקה והחלפה מתמדת של נוזל הבלמים ועל ידי החלפת משטח בלם או נעל בלם. אם הבלמים או הרוטור ניזוקים, עליכם להחליף אותם ו / או את הרוטור.

דיסקי בלמים הם מרכיב מרכזי במערכת הבלימה ויש לבדוק אותם מיד. רפידות הבלם המחוברות לרוטור מייצרות את החיכוך הדרוש להבאת הרוטור והרכב לקיפאון.

כאשר אתה לוחץ על דוושת הבלם

אתה יוצר לחץ על נוזל הבלמים שזורם דרך הרוטור, ויוצר לחץ על הבלמים ודיסקי הבלמים, כמו גם על מחוגה הבוכנה הקטנה. לחץ זה מאלץ את גלילי הקליפר לדחוף את רפידות הבלם כנגד הבוכנות הקטנות יותר של דיסקי הבלמים, לדחוף את רפידות הבלם מהם ואז להזיזם ולהפריד ביניהם לבין הרוטורים (נעלי הבלם) וללחוץ על תופי הבלמים, מה שגורם לך לעכב. כוח הידוק זה מאט את המכונית, ואז נלחץ נוזל הידראולי אל גלילי הבלמים, אשר דוחפים את נעלי הבלם (או "נעלי הבלם") אל תוף הבלם, ויוצר את הלחץ הדרוש להאטה או לעצור מכונית.

רפידות הבלמים של הרכב הן דיסקיות הבלמים, וחיכוך יוצר לחץ על מחוגה הבוכנה הקטנה והבוכנות הקטנות יותר של דיסקיות והנעליים, כמו גם על הנוזל ההידראולי.

הטמפרטורה של רפידות הבלם לבדה יכולה לעלות על 1000 מעלות בעת בלימה קשה

ועבור מובילי רכב זולים הבלם יכול לדעוך עד 400 מעלות. בלימה קשה מראה את האיכות של בלם רכב זול ומגעיל כאשר יכולה להיווצר מידה גבוהה או אפילו נמוכה מאוד של חולשת בלימה.

הדרך הטובה ביותר לטפל בבלמי מכוניתך

היא להשתמש בבלם דיסק עם רפידות בלם טובות או טובות יותר מבלם הדיסק הרגיל. רפידות בלם הן אחד החלקים החשובים ביותר בבלם לרכב, וחיוני לביטחונם שהם במצב טוב. למד מדוע חשוב לשמור על האיכות והעמידות של כל הבלמים, ולא רק על בלמי דיסק. הכרת האיכות הטובה ביותר של רפידות בלם לרכב או למשאית החדשה תעזור לך להרגיש בטוחה בפעם הבאה שתצטרך לבלום אותה. ישנם מספר סוגים שונים של רפידות בלמים לדגמים שונים של מכוניות ומשאיות, אך הידיעה מה מתאים לך ולרכב שלך.

שחיקה דוושת בלם שקטה יכולה להצביע על כך שהגיע הזמן להחליף רפידות בלם או רוטורים

עם זאת, סביר יותר כי שחיקת משטח הבלם תגרום להתבלותה של משטח הבלם וכעת תגיע למגע ישיר עם דיסק הבלם או התוף. כאשר אתה מפעיל את הבלמים, יש להחליף את דיסקי הבלמים עקב בלאי על הרוטור או הכרית.

אם ברכב שלך מותקן משטח בלם חדש או רוטור

המשטח עצמו אחראי לחריקה. אבל זה מה שאתה רוצה, גם אם רפידות הבלמים והרוטורים עשויים להיות גרועים, הם רחוקים מהקטע היחיד של מערכת הבלמים שלך. ישנם מספר חלקים אחרים של הבלמים שיכולים להיות תחת אחריות מורחבת. כפי שאמרתי, מערכת הבלמים שלך מורכבת מדיסק בלם, תוף, רוטור, כרית בלם ודוושת בלם.

יש לבצע טיפול בכל החלקים הללו, החל מבלטי הבלם ועד נוזל הבלמים, כדי להבטיח שבלמי מכוניתך יפעלו כראוי.

אם אתה שומע את הבלמים של מכוניתך חורקת או מחץ או לוחץ בעת השימוש בהם, יש לכוונן או להחליף אותם. חריקת הבלמים נגרמת בדרך כלל על ידי משטח בלם בלוי או נעל. אם אתה שומע "חריקה" מזהים רק כאשר אתה מפעיל לחץ על הבלם.

    לקביעת תור במוסך פיאט

    ניתן להתקשר לייעוץ ושירות מיידי:
    03-3741146

    או למלא את הטופס לטיפול מהיר:

    פוסטים נוספים

    שיש למטבח

    השיש היה סמל של יוקרה ותחכום במשך מאות שנים, והשימוש בו בעיצוב מטבחים מייצג טרנד נצחי. פוסט זה בבלוג בוחן את ההיבטים השונים של השימוש

    לימודי פילאטיס מזרן

    פוסט זה בבלוג בוחן את המדע והמתודולוגיה מאחורי Mat Pilates, משטר אימונים פופולרי המשלב בניית כוח, גמישות ומיקוד מנטלי. אנו מתעמקים בשורשים ההיסטוריים, היתרונות והטכניקות

    רופא שיניים מספר לילדים

    בפוסט הבלוג המאיר עיניים הזה, רופא שיניים מקצועי מספק תובנות חשובות לילדים על החשיבות של בריאות השיניים וההיגיינה. הפוסט מפשט מושגי שיניים מורכבים להבנת הילדים,

    המדריך לרישיון לאופנוע בישראל

    פוסט זה בבלוג משמש כמדריך מקיף לקבלת רישיון אופנוע בישראל. הוא מכסה את כל השלבים הדרושים, מהלמידה התיאורטית ועד למבחן המעשי, ומספק טיפים ועצות כדי

    דילוג לתוכן