ישנם מספר אלמנטים באלטרנטור המשתמשים בחיווט, ואם החיווט ישן ומאוד, זה יכול למנוע מהאלטרנטור לעבוד כראוי. כתוצאה מכך, יתכן ואלטרנטור לא צריך את מה שנדרש כדי לטעון את הסוללה במלואה גם כאשר המנוע פועל. לעומת זאת, סוללות גרועות יכולות להעמיס יותר על האלטרנטור מאשר סוללות טובות הגורמות לו להתבלות. אני גם מזהיר אותך שהפעלת המנוע שלך על סוללות בלבד כשהסוללות ריקות יקצרו באופן דרסטי את חיי הסוללה שלך, ושימוש באלטרנטורים חדשים כדי לנסות להחיות סוללה מתה יהרוג את האלטרנטור בטווח הקצר. אם יש לך סוללה ישנה והחגורה מהודקת מדי או שנוזל דולף אל האלטרנטור, ייתכן שתצטרך לוותר עליה בטרם עת. בפעם הבאה שתתניע את המכונית שלך, אתה מתמודד עם התסכול של מצבר שטוח. אם הסוללה שלך ריקה, בדוק את האלטרנטור שלך כשאתה מחליף את הסוללה כדי שזה לא יקרה שוב. אלטרנטורים אינם טוענים את הסוללות, כך שאם אתה מגלה שהמכונית מופעלת לעתים קרובות או שהמצברים שלך מתים, בהחלט עליך לבדוק אותה! אם הפעלת את מכוניותיך לעתים קרובות ונעשה שימוש בסוללות הליתיום שלך, האם אתה בטוח שבדקת את החלופות? כאשר סוללת הליתיום מתה ולעתים קרובות אתה מגביר את המכוניות, אתה צריך להתמודד עם התסכול הזה והסוללות המתות.
אם יש לך אלטרנטור פגום
עיין בהוראות ההפעלה ובדוק אם נתיך האלטרנטור פוצץ או אם אתה יכול לראות היכן הוא ממוקם ברכב. אם עברתם שינוי טוב, בדקו את הסוללה ומערכת גיבוי הסוללה של המכונית שלכם ועיינו במדריך הבעלים ו / או במדריך כדי לראות מה קורה ואיפה יש לאלטרנטור נתיכים. אם ברשותך אלטרנטור וגיבויי הסוללה שלך, בדוק בצד הנהג ברכב ובמערכות גיבוי הסוללות והסוללות כדי לראות אם המיזוגים החלופיים שלך מפוצצים.
בחלק הבא נסתכל על החלקים השונים של האלטרנטור ונלמד עוד על האופן בו הוא מייצר חשמל וכיצד פועלת מערכת גיבוי הסוללה.
ישנם אחרים המספקים אלטרנטור חשמל ליעד הנדרש
אך נכון גם כי אלטרנטורים חלשים מובילים לסוללה עמוסה, מה שעלול להוביל לכשל סוללה מוקדם, מה שמלחיץ עוד יותר את האלטרנטור. אם המנוע פועל ומתח זרם ה- AC שלך יורד מתחת ל -11.8% וממשיך לרדת, זה ייצור משיכה טפילית לסוללה שלך ויש להחליפו לפני שהוא יהרוס את הסוללות שלך. אלטרנטור לאמבטיה יכול גם לטעון את הסוללות מהר יותר מהמנוע שלך בזמן שאתה מפעיל אותו, מה שגורם לטעינה להיגמר מהר מהרגיל.
זה יכול לקרות גם אם האלטרנטור לא מייצר מספיק חשמל כדי לשמור על המנוע בכוחות עצמו, אך לא מספיק כדי להניע את המצבר או את המכונית.
אז אתה צריך דרך להניע את כל הציוד החשמלי ברכב שלך
ושם נכנס האלטרנטור. האלטרנטורים ברכב אחראים לשמור על טעינת הסוללה ולשאר מערכות החשמל ברכב יש מספיק כּוֹחַ. אלטרנטורים עובדים בכך שהם מוודאים ששאר מערכות החשמל של הרכב שלך נטענות ומקבלות את המתח וההספק הנכון.
כאשר וסת מתח מסמן את האלטרנטור לטעון יותר מהנדרש
המכונית משמיעה רעש בכיינות. אם אחד משני המסבים באלטרנטורים שלך מקבל רעש, יתכן שיהיה צורך להחליף אותו. אם יש בעיות עם האלטרנטור שלך, בדוק אם יש קורוזיה או רופפות בחיווט שלו.
אם אתה נשאר ללא השגחה
מכוניתך עלולה לאבד כוח אם המנוע נכשל בגלל מתח לא מספיק. אם האלטרנטור לא טוען את הסוללה ביעילות, המכונית עלולה לכבות או אפילו לכבות לחלוטין. נורית אזהרת סוללה מצפצפת על הסוללה שלך, מה שאומר שבדרך כלל האלטרנטור כבר לא טעון.
כאמור קודם
בעיה בהפעלת המנוע יכולה לגרום לכך שהאלטרנטור לא טוען את הסוללה. אמנם הסוללה של מכוניתכם זוכה להפעלת מערכת החשמל, אך האמת היא שלעתים קרובות אלטרנטורים אינם מספקים אנרגיה בזמן שהרכב פועל. מקובל לאבחן אלטרנטור רע כבעיה בסוללה, מכיוון שהסוללות עובדות כחלופות כחלק ממערכת הטעינה לרכב. כשאתה מתניע את המכונית כשהאלטרנטור מת, זה יכול להיות מוטעה כשמת הסוללה שלך על המתנע, מה שלעיתים קרובות זה לא המקרה מכיוון שזה בדרך.
כותב על עולם הרכב ובכלל – הנושאים שאני כותב עליהם הם כלליים מאוד, לכן אין להתייחס אליהם כאל המלצה או ייעוץ ואין לנקוט בפעולה כלשהי מבלי להתייעץ בצורה פרטנית עם מומחה